Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Klausimai - atsakymai

split_long.png
Ilgalaikio materialiojo turto įsigijimas neatlygintinai 2012 04 18

Pagal iki 2012 m. sausio 1 d. galiojančią standarto redakciją

Kaip apskaitoje registruojamas neatlygintinai įsigytas turtas?

 

Kiekviena ūkinė operacija apskaitoje registruojama atsižvelgiant į jos ekonominę prasmę.

Registruojant apskaitoje neatlygintinai įsigytą turtą, reikia vadovautis 21-uoju verslo apskaitos standartu „Dotacijos ir subsidijos", pagal kurį nemokamai gautą turtą apskaitoje reikia registruoti kaip turtu suteiktą dotaciją.

 

Pagal nuo 2012 m. sausio 1 d. galiosiančią standarto redakciją

 

Kiekviena ūkinė operacija apskaitoje registruojama atsižvelgiant į jos ekonominę prasmę.

Registruodama apskaitoje neatlygintinai įsigytą turtą, įmonė pagal 21-ojo verslo apskaitos standarto „Dotacijos ir subsidijos" 5 punktą turi įvertinti, ar gautas turtas nėra atlygis už jos įprastoje veikloje tiekiamas prekes arba teikiamas paslaugas, nes šiuo atveju gautas turtas registruojamas kaip pajamos arba įsipareigojimai, bet ne dotacija.

 

Pagal iki 2012 m. sausio 1 d. galiojančią standarto redakciją

 

Kokia verte apskaitoje registruojamas neatlygintinai įsigytas turtas?

 

Pagal 21-ąjį verslo apskaitos standartą „Dotacijos ir subsidijos" neatlygintinai įsigytas turtas apskaitoje registruojamas kaip su turtu susijusi dotacija. Jeigu gauto turto vertė nebuvo nurodyta, tai turtas apskaitoje registruojamas tikrąja verte, kurią nustato turto vertintojai. Atkreipiame dėmesį, kad tikroji turto vertė neturėtų būti nustatoma tik pagal viešai skelbiamą VĮ Registrų centro vidutinę nekilnojamojo turto rinkos vertę.

Pavyzdžiui, įmonė nemokamai įsigijo patalpas, kurių vertė nebuvo nurodyta. Turto vertintojai patalpas įvertino 300 000 Lt. Įsigijus tokį turtą, apskaitoje registruojama:

D 1XX Ilgalaikis turtas 300 000

K 351 Dotacijos, susijusios su turtu 300 000

 

Pagal nuo 2012 m. sausio 1 d. galiosiančią standarto redakciją

 

Pagal 21-ąjį verslo apskaitos standartą „Dotacijos ir subsidijos" tik iš valstybės ir savivaldybės institucijų nemokamai gautas turtas apskaitoje registruojamas kaip turtu suteikta dotacija.

 

Jeigu įmonė nemokamai gauna turto iš kitų asmenų, ji turi įvertinti, ar turtas yra atlygis už įprastoje veikloje tiekiamas prekes arba teikiamas paslaugas. Gavus tokį turtą registruojamos pajamos arba įsipareigojimai, bet ne dotacija.


Abiem atvejais, jeigu gauto turto vertė nebuvo nurodyta, tai turtas apskaitoje registruojamas tikrąja verte, kurią nustato turto vertintojai. Atkreipiame dėmesį, kad tikroji turto vertė neturėtų būti nustatoma tik pagal viešai skelbiamą VĮ Registrų centro vidutinę nekilnojamojo turto rinkos vertę. Jeigu turto tikrosios vertės nustatyti negalima, su turtu susijusios gautos dotacijos vertė yra nulis.

 

Pavyzdžiui, įmonei nemokamai gavus patalpas, kurių vertė nebuvo nurodyta, iš savivaldybės institucijos, apskaitoje registruojama turto vertintojų nustatyta patalpų vertė 300 000 Lt:

D 1XX Ilgalaikis turtas 300 000

K 351 Dotacijos, susijusios su turtu 300 000

 

Jeigu įmonė iš kitos įmonės gavo, pavyzdžiui, nemokamai ir be jokių sąlygų lengvąjį automobilį, apskaitoje ji turėtų registruoti turto ir pajamų padidėjimą.

Nustatyta tikroji automobilio vertė, pavyzdžiui, 25 000 Lt. Apskaitoje registruojama:

D 1XX Ilgalaikis turtas 25 000

K 522 Kitos netipinės veiklos pajamos 25 000

 

Kaip apskaitoje registruoti su turtu susijusios dotacijos panaudojimą, jei dotacijos sutartyje nenurodyta nemokamai gauto turto vertė?

 

Pagal 21-ąjį verslo apskaitos standartą „Dotacijos ir subsidijos" iš valstybės ir savivaldybės institucijų nemokamai gautas turtas apskaitoje registruojamas kaip su turtu susijusi dotacija. Jeigu gauto turto vertė nebuvo nurodyta, tai turtas apskaitoje registruojamas tikrąja verte, kurią nustato turto vertintojai.

 

Pagal standartą pripažįstama panaudota tokia su turtu susijusios dotacijos suma, kokios iš savivaldybės institucijos gauto ilgalaikio turto nusidėvėjimo sumos įskaičiuojamos į sąnaudas.

Pavyzdžiui, jei nemokamai gauto turto tikroji vertė 300 000 Lt ir turto įsigijimo savikaina bus lygi 300 000 Lt.

Jei turto naudingo tarnavimo laikas 10 metų, taikomas tiesiogiai proporcingas nusidėvėjimo metodas, o likvidacinė vertė - 1 000 Lt, per metus sukaupta nusidėvėjimo suma - 29 900 Lt.

 

Apskaitoje registruojamas dotacijos panaudojimas ir nusidėvėjimo sąnaudų mažinimas:

D 351 Dotacijos, susijusios su turtu 29 900

K 611 Ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos 29 900

VĮ Audito ir apskaitos tarnybos inf.

 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!