Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Lietuvoje

split_long.png
Sutarta, kad pareiginės algos bazinis dydis kils iki 1798 eurų 2025 10 13

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija bei profesinės sąjungos trečiadienį pasirašė šeštą nacionalinę kolektyvinę sutartį – ja sutarta nuo kitų metų 12,6 euro iki 1798 eurų didinti pareiginės algos bazinį dydį, pagal kurį skaičiuojamas viešojo sektoriaus darbuotojų darbo užmokestis.


Pareiginės algos bazinio dydžio augimas palies virš 200 tūkst. valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojų, valstybės tarnautojų, pareigūnų, politikų, teisėjų, karių, pranešė ministerija.

 

Suderėtą bazinį dydį Vyriausybė įsipareigoja teikti Seimui kartu su 2026–2028 metų Biudžeto patvirtinimo įstatymo projektu.

 

Sutartimi taip pat užtikrinamos papildomos garantijos profesinių sąjungų nariams, stiprinamos jų teisės ir įsipareigojimai. Papildomos garantijos bus taikomos tik sutartį pasirašiusių profesinių sąjungų nariams – apie 70 tūkst. žmonių.

 

„Susitarimo praktinę naudą pajus keli šimtai tūkstančių darbuotojų – tiek per paaugusį pareiginės algos bazinį dydį, tiek kitas socialines garantijas ir įsipareigojimus, ypač aktualius profesinių sąjungų nariams“, – pranešime sakė premjerė Inga Ruginienė. 

 

Sutartimi pratęstos šiuo metu galiojančios dvi papildomos atostogų dienos saviugdai arba savanorystei, iki 10 dienų – mokymosi atostogos, iki 5 dienų – sveikatai gerinti.

 

Taip pat susitarta, kad nuo 2027 metų bazinis dydis bus sutariamas nacionalinėje kolektyvinėje sutartyje atsižvelgiant į infliaciją, minimalios mėnesio algos dydį, viešojo sektoriaus darbo užmokesčio pokyčius. Jeigu dėl to nepavyktų susitarti, Vyriausybė įsipareigoja teikti tvirtinti Seimui savo siūlomą bazinį dydį.

 

Derėtis dėl sutarties su Profesinių sąjungų konfederacija, profesine sąjunga „Solidarumas“ ir Respublikine jungtine profesine sąjunga Vyriausybė buvo įgaliojusi ministeriją, o sutartį pasirašė I. Ruginienė. 

 

Pirmą kartą nacionalinė kolektyvinė sutartis buvo pasirašyta 2018 metų pabaigoje, o nuo 2023 metų ji pasirašoma trejiems metams. Šeštoji sutartis taip pat galios trejus metus – nuo 2026 metų iki 2028 metų pabaigos.

 

BNS inf.

 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!