Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Lietuvoje

split_long.png
Planuoja didinti nekilnojamojo turto mokestį 2025 02 10
Finansų ministras Rimantas Šadžius pripažįsta, kad valdančiajai koalicijai pateiks dvi alternatyvas, kaip labiau apmokestinti gyventojų nekilnojamąjį turtą (NT).

Viena alternatyva būtų ankstesnės valdžios siūlymas apmokestinti turtą, kurio vertė viršija 1,5 NT vertės medianos toje savivaldybėje, kur turtas yra, o pati savivaldybė nustatyti mokesčio tarifą.

O kitas pasiūlymas – praplėsti dabartinį apmokestinimą nustatant mažesnį neapmokestinamos NT vertės dydį. Apie tai jis pasakojo interviu 15min.

Siūlys du mokesčio variantus

Pasak ministro, NT mokesčių didinimo tikslas būtų padaryti taip, kad turintys nereikalingo turto, tuščių butų, jų atsikratytų, parduotų ir „šeimos su vaikučiais“ turėtų galimybę tą būstą nusipirkti už „prieinamą kainą“.

„Papildomas NT mokestis – net nedidelis – skatina žmogų apmąstyti, ar iš tikrųjų man dar metus ar dvejus vertėtų tą mokestį mokėti už tuščią turtą“, – ministras sakė portalui.

Pasak jo, be konservatorių NT mokesčio įstatymo projekto, kuris nesulaukė palaikymo ankstesniame, būtų teikiama ir kita alternatyva, dabartinio apmokestinimo išplėtimas:

„Tie, kurie yra sukaupę didelės vertės įvairių nekomercinių NT objektų, moka atitinkamą procentą pagal progresinę skalę. Vienas iš variantų – išplėsti šią sistemą, nuleisti neapmokestinamo turto ribą, tačiau akivaizdu, kad tam pigesniam turtui reikėtų taikyti ženkliai mažesnį tarifą.“

Kaip NT mokestis taikomas dabar

Šuo metu gyventojams nuosavybės teise priklausančių ar jų įsigyjamų gyvenamosios, sodų, garažų, fermų, šiltnamių, ūkio, pagalbinio ūkio, mokslo, religinės, poilsio paskirties statinių (patalpų), žuvininkystės statinių ir inžinerinių statinių bendrai mokestinės vertės daliai, viršijančiai:

- neapmokestinamąjį dydį (150 tūkst. eurų), tačiau neviršijančiai 300 tūkst. eurų, taikomas 0,5 proc. mokesčio tarifas;

- 300 tūkst. eurų, tačiau neviršijančiai 500 000 eurų, taikomas 1 proc. mokesčio tarifas;

- 500 tūkst. eurų, taikomas 2 proc. mokesčio tarifas.

Pavyzdžiui, jeigu NT vertė yra 160 tūkst., tuomet 0,5 proc. mokesčio tarifu apmokestinama 10 tūkst. eurų vertė , o metinė mokesčio suma yra 50 eurų (160 tūkst. - 150 tūkst.) x 0,5 proc.).

 

 

tv3.lt inf.

 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!