Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Mokesčių naujienos

split_long.png
Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo nuostatų pakeitimai 2021 12 28

 

Informacinis pranešimas dėl Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo nuostatų pakeitimo

 

Mokesčių inspekcija Informuoja, kad Lietuvos Respublikos Seimas 2021 m. gruodžio 7 d. priėmė Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo Nr. X-233 6 ir 7 straipsnių pakeitimo įstatymą  Nr. XIV-725 (toliau – NTMĮ pakeitimo įstatymas Nr. 1), kurio tikslas nustatyti 2019 m. gruodžio 12 d. priimto Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo Nr. X-233 6 ir 7 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIII-2653 (toliau – NTMĮ pakeitimo įstatymas Nr. 2) nuostatų taikymo tęstinumą nuo 2022 m. liepos 1 d.


VMI atkreipia dėmesį, jog tokios pačios nuostatos apmokestinant nekilnojamąjį turtą galioja ir nuo 2020 m. sausio 1 d. iki 2022 m. birželio 30 d., tik joms yra taikomas NTMĮ pakeitimo įstatymas Nr. 2, kurio informacinis pranešimas buvo išleistas 2019 m. gruodžio 30 d. raštu Nr. RM-38145.

 

NTMĮ pakeitimo įstatymas Nr. 1 yra priimtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2021 m. gegužės 13 d. nutarimo Nr. KT67-N6/2021 nuostatas, pagal kurias pripažinta, kad Lietuvos Respublikos Konstitucijai prieštarauja NTMĮ pakeitimo įstatymo Nr. 2 įsigaliojimas nuo 2020 m. sausio 1 d., pažeidžiant šiuo metu mokesčių teisės aktams taikomą priėmimo ir įsigaliojimo tvarką.

 

Taigi NTMĮ pakeitimo įstatymu Nr. 1 keičiama minimali nekilnojamojo turto mokesčio tarifo, kurį nustato savivaldybės taryba, riba, t. y. nustatoma, jog nekilnojamojo turto mokesčio tarifas yra nuo 0,5 proc. (iki 2019 m. gruodžio 31 d. buvo 0,3 proc.) iki 3 proc. nekilnojamojo turto mokestinės vertės.

 

NTMĮ pakeitimo įstatymu Nr. 1 mažinama fiziniams asmenims nuosavybės teise priklausančių ar jų įsigyjamų gyvenamosios, sodų, garažų, fermų, šiltnamių, ūkio, pagalbinio ūkio, mokslo, religinės, poilsio paskirties statinių (patalpų), žuvininkystės statinių ir inžinerinių statinių neapmokestinamoji vertė, t. y. fiziniams asmenims nuosavybės teise priklausančio ar jų įsigyjamo aukščiau minėto nekilnojamojo turto neapmokestinamoji vertė sumažinta iki 150 000 eurų (iki 2019 m. gruodžio 31 d. buvo 220 000 eurų).

 

O asmenims, auginantiems tris ir daugiau vaikų (įvaikių) iki 18 metų, ir asmenims, auginantiems neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų, taip pat vyresnį vaiką (įvaikį), kuriam nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis, nuosavybės teise priklausančio ar jų įsigyjamo aukščiau minėto nekilnojamojo turto neapmokestinamoji vertė sumažinta iki 200 000 eurų  (iki 2019 m. gruodžio 31 d. buvo 286 000 eurų).

 

Jeigu fiziniams asmenims nuosavybės teise priklauso ar jų yra įsigyjamas aukščiau minėtas nekilnojamasis turtas, tai šio turto mokestinės vertės daliai, viršijančiai:

  1. neapmokestinamąjį dydį (150 000 eurų), tačiau neviršijančiai 300 000 eurų, taikomas 0,5 proc. mokesčio tarifas;
  2. 300 000 eurų, tačiau neviršijančiai 500 000 eurų, taikomas 1 proc. mokesčio tarifas;
  3. 500 000 eurų, taikomas 2 proc. mokesčio tarifas.

 

Asmenims, auginantiems tris ir daugiau vaikų (įvaikių) iki 18 metų, ir asmenims, auginantiems neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų, taip pat vyresnį neįgalų vaiką (įvaikį), kuriam nustatytas specialusis nuolatinės globos poreikis, nuosavybės teise priklausančio ar jų įsigyjamo aukščiau minėto nekilnojamojo turto vertės daliai, viršijančiai:

  1. neapmokestinamąjį dydį (200 000 eurų), tačiau neviršijančiai 390 000 eurų, taikomas 0,5 proc. mokesčio tarifas;
  2. 390 000 eurų, tačiau neviršijančiai 650 000 eurų, taikomas 1 proc. mokesčio tarifas;
  3. 650 000 eurų, taikomas 2 procentų mokesčio tarifas.

 

VMI prie FMatkreipia dėmesį, jog NTMĮ pakeitimo įstatymas Nr. 1 įsigalioja nuo 2022 m. liepos 1 d. ir nuostatos taikomos apskaičiuojant ir deklaruojant 2022 metų ir vėlesnių mokestinių laikotarpių nekilnojamojo turto mokestį.

 

VMI prie FM inf.

 
Komentarai (0)
Naujas komentaras
Jūsų el. paštas
 
Jūsų vardas
Komentaras
Apsaugos kodas secimg
 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!