Buhalteriams, finansininkams, vadovams, teisininkams, biurų administratoriams. JŪS PRIVALOTE ŽINOTI DAUGIAU!

Komentarai ir konsultacijos

split_long.png
Pakeistos Mokesčių mokėtojų skolingumo nustatymo taisyklės 2018 06 05

 

Įsakyme rašoma, kad Mokesčių mokėtojų skolingumo nustatymo taisyklės nustato mokestinių prievolių ir / ar Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka paskirtų baudų už administracinius nusižengimus (toliau – baudos už AN) įvykdymo būklę, pagal kurią mokesčių mokėtojas laikomas skolingas arba neskolingas valstybės ir savivaldybių biudžetams, valstybės pinigų fondams.

 

Kada mokesčių mokėtojas laikomas skolingas, o kada – nebe?

 

5. Mokesčių mokėtojų skolingumas nustatomas pagal jo esamą mokestinių prievolių ir / ar baudų už AN įvykdymo būklę. Skolingumui įvertinti naudojamas Mokesčių mokėtojų skolingumo nustatymo klasifikatorius (taisyklių  priedas, toliau – klasifikatorius), kuris yra mokestinių prievolių ir / ar baudų už AN įvykdymo būklės, pagal kurią mokesčių mokėtojas laikomas skolingas arba neskolingas valstybės ir savivaldybių biudžetams, valstybės pinigų fondams, grupių sąvadas. Klasifikatorius sudarytas pagal tokias mokesčių mokėtojų mokestinių prievolių ir / ar baudų už AN įvykdymo būklės grupes:

 

5.1. mokestinių prievolių ir / ar baudų už AN įsipareigojimai;

 

5.2. mokestinių prievolių ir / ar baudų už AN nepriemokos;

 

5.3. vyksta mokestiniai ginčai, neįsiteisėjęs mokestinius ginčus nagrinėjančios institucijos sprendimas / nutartis;

 

5.4. beviltiška mokestinė ir / ar baudos už AN nepriemoka;

 

5.5. neįskaitytos mokesčio ir / ar kitos sumos.

 

6. Jeigu mokesčių mokėtojo apskaitos kortelėje yra apskaičiuoti tik mokestinių prievolių ir / ar baudų už AN įsipareigojimai, kurių įvykdymo būklė atitinka nurodytą klasifikatoriaus 1 punkto grupę, tai mokesčių mokėtojas laikomas neskolingas, išskyrus atvejus, kai mokesčių mokėtojas likviduojamas arba siūlomas likviduoti, bankrutuojantis / restruktūrizuojamas (rengiant kreditorinį reikalavimą) ar kai nustatomas skolingumas mokestinės nepriemokos perėmimo atveju.

 

7. Jeigu mokesčių mokėtojo apskaitos kortelėje yra tik mokestinių prievolių ir / ar baudų už AN nepriemokos, kurių sumokėjimo būklė atitinka klasifikatoriaus 2.1 papunktyje nurodytas grupes, tai mokesčių mokėtojas laikomas skolingas.

 

8. Jeigu mokesčių mokėtojo apskaitos kortelėje yra tik mokestinių prievolių ir / ar baudų už AN nepriemokos, kurių sumokėjimo būklė atitinka klasifikatoriaus 2.2 papunktyje nurodytas grupes, ir mokesčių mokėtojas laiku vykdo sutartyse ar kituose dokumentuose numatytus įsipareigojimus, tai jis laikomas neskolingas ar skolingas, atsižvelgiant į mokesčių mokėtojo priskyrimą konkrečiam atvejui.

 

9. Klasifikatoriaus 2.3 papunktyje nurodytoms nepriemokoms priskiriama bendra mokesčių, mokesčių delspinigių ir / ar baudų už AN nepriemokų suma, kurių reikalavimo teisė perleista VĮ Turto bankui, vadovaujantis MAĮ, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo įstatymu ir Mokestinės nepriemokos išieškojimo perdavimo centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 15 d. įsakymu Nr. 46 „Dėl Mokestinės nepriemokos išieškojimo perdavimo centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

10. Jeigu mokesčių mokėtojo apskaitos kortelėje yra tik mokestinių prievolių nepriemokos, kurių sumokėjimo būklė atitinka nurodytą klasifikatoriaus 2.3 ar 2.4 papunkčiuose, tai jis laikomas skolingu.

 

11. Kai įmonė likviduojama arba teikiamas siūlymas Juridinių asmenų registro tvarkytojui inicijuoti juridinio asmens likvidavimą (toliau – siūlymas likviduoti) ir neturi mokestinių ginčų su mokesčių administratoriumi, skolingumas nustatomas iš mokestinių prievolių ir / ar baudų už AN sumos klasifikatoriaus 1, 2, ir 4 punktų atėmus klasifikatoriaus 5 punkte išvardytas neįskaitytas mokesčio ir / ar kitas sumas.

 

12. Kai įmonė bankrutuojanti (restruktūrizuojama) iš veiklos po bankroto ar restruktūrizavimo bylos iškėlimo datos bei bankroto ar restruktūrizavimo bylos įsiteisėjimo datos turi nepriemokų, skolingumas nustatomas iš klasifikatoriaus 2.1, 2.2, 4.1 papunkčiuose nurodytų sumų atėmus klasifikatoriaus 5 punkte išvardytas neįskaitytas mokesčio ir / ar kitas sumas.

 

13. Visais kitais atvejais, išskyrus įmonės likvidavimo arba siūlymo likviduoti ir bankroto (restruktūrizavimo) atvejus, skolingumas nustatomas iš klasifikatoriaus 2.1, 2.2, 4.1 papunkčiuose nurodytų sumų atėmus klasifikatoriaus 5 punkte išvardytas neįskaitytas mokesčio ir / ar kitas sumas.

 

14. Kai mokesčių mokėtojui skola atidėta ir jos sumokėjimo terminai išdėstomi restruktūrizavimo plane, jei įsipareigojimai vykdomi pagal planą, tai mokesčių mokėtojas laikomas neskolingu.

 

15. Jeigu mokesčių mokėtojo apskaitos kortelėje yra tik mokestinių prievolių ir / ar baudų sumos, kurių būklė atitinka nurodytą klasifikatoriaus 3 punkte, tai mokesčių mokėtojas laikomas neskolingas. Tačiau, jei mokesčių mokėtojas likviduojamas arba siūlomas likviduoti, šiuo atveju skolingumas nenustatomas tol, kol nebus užbaigtas mokestinis ginčas. Tačiau, jei mokesčių mokėtojas yra bankrutuojantis / restruktūrizuojamas, rengiant kreditorinį reikalavimą, jis laikomas skolingas.

 

16. Jeigu mokesčių mokėtojo apskaitos kortelėje yra mokestinės ir / ar baudų už AN nepriemokos, kurių būklė atitinka nurodytą klasifikatoriaus 4 punkte, tai jis laikomas skolingas.

 

17. Mokesčių mokėtojo apskaitos kortelėje „Neįskaitytų mokesčio ir kitų sumų“ grupei priskiriamos:

 

17.1. permokos, kurios susidaro, kai sumokėta didesnė nei deklaruota mokesčio ir / ar su juo susijusi suma (išskyrus gyventojų pajamų mokesčio, išskaičiuoto iš A klasės pajamų, sumokėtas įmokas per mokestinį laikotarpį, kurio deklaracija dar nepateikta), išieškotos per didelės mokesčio sumos ir sumokėtos įmokos, išskyrus užstatų ir depozitinę sąskaitas;

 

17.2. mokesčio skirtumas – mokesčių mokėtojui grąžintina (įskaitytina) iš biudžeto suma, kuri gali susidaryti, mokesčio įstatymo nustatyta tvarka užpildant mokesčio deklaraciją.

 

18. Jeigu mokesčių mokėtojo apskaitos kortelėje yra tik neįskaitytos mokesčio ir kitos sumos, kurių būklė atitinka nurodytą klasifikatoriaus 5 punkte, tai jis laikomas neskolingas.

 

19. Jeigu mokesčių mokėtojas nėra pateikęs bent vienos iš privalomų mokesčio deklaracijų, mokesčių mokėtojas laikomas skolingas, išskyrus atvejį, kai Juridinių asmenų registro tvarkytojui siūloma inicijuoti juridinio asmens likvidavimą.

 

20. Nustatant skolingumą konkrečią praeito laikotarpio dieną, įvertinami visi mokesčių mokėtojo apskaitos kortelėje esantys duomenys skolingumo nustatymo dieną, turintys įtakos praeito laikotarpio skolingumui.

 

Daugiau – https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/e0ae3790659011e8ac27abd8fa093003

 
Komentarai (0)
Naujas komentaras
Jūsų el. paštas
 
Jūsų vardas
Komentaras
Apsaugos kodas secimg
 

Dalintis:

Gaukite naujienas el. paštu

RSS

U Ž D U O K I T E   K L A U S I M Ą

             info@infolangas.lt

D Ė M E S I O ! ! !

D Ė M E S I O ! ! !

Savaitės sentencija

Nori išgirsti protingą atsakymą, protingai ir klausk.

J. V. Gėtė

Senesnės sentencijos

Buhalterio kalendorius

<
2026 m. spalis
>
I
II
III
IV
V
VI
VII
28
29
30
1
Akcijos
MOKESČIŲ KALENDORIUS
NEMOKAMI seminarai
Renginiai
REIKŠMINGOS datos
 
 

split

split

Verta žinoti

Lietuvos Respublikos Seimas 2026-uosius paskelbė Žemaičių vyskupo Motiejaus Kazimiero Valančiaus, Lietuvos radijo, Lietuvos Helsinkio grupės ir Balio Gajausko metais

split

NAUJI mokymai - Tapkite profesionalu su LINKEDIN

AKTUALŪS nuotoliniai mokymai IŠMANUSIS BIURAS

 

→  SUSIDOMĖJOTE?

split

Vardadieniai

split

Šiandien orai Lietuvoje

Orai Vilniuje Orai Kaune Orai Klaipėdoje Orai Panevėžyje Orai Alytuje Orai Marijampolėje Orai Utenoje Orai Kėdainiuose Orai Ukmergėje Orai Mažeikiuose

9,56€  8,00 €   / IŠPARDUOTA!